• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
پنج شنبه 4 شهریور 1400
کد مطلب : 138773
+
-

کیوسک/ روزنامه‌ «آی» [انگلیس]/ آخرین شانس برای فرار از طالبان


روزنامه ‌آی چاپ لندن صفحه نخست خود را به گزارشی در مورد نحوه انتقال پناهجویان افغان از فرودگاه کابل اختصاص داده و نوشته که این تنها شانس مردم افغانستان برای گریز از حکومت طالبان است. با این حال، مسدود‌شدن راه‌های منتهی به فرودگاه از سوی نیروهای طالبان باعث شده تا روند خروج پناهجویان به کندی انجام شود.

روزنامه گاردین [انگلیس]
خروج سربازان انگلیسی از کابل طی 36ساعت


گاردین به نقل از مقام‌‌های وزارت دفاع انگلیس خبر داده که نیروهای نظامی این کشور طی 24 تا 36ساعت آینده کابل را ترک خواهند کرد. انگلیس تاکنون حدود 10هزارو300نفر را از کابل خارج کرده و قصد دارد 2هزار نفر دیگر را هم تخلیه کند. درخواست‌های مکرر نخست‌وزیر انگلیس از رئیس‌جمهور آمریکا برای تمدید مدت زمان حضور سربازان آمریکایی در افغانستان با مخالفت بایدن روبه‌رو شده و به همین دلیل دولت انگلیس نیز تصمیم گرفته در موعد مقرر نیروهایش را خارج کند.

روزنامه مسقط دیلی [عمان]
بازگشت به زندگی عادی


لغو گسترده محدودیت‌های کرونایی در عمان، گزارش یک روزنامه مسقط دیلی است. این روزنامه نوشته است که مقامات با وجود لغو محدودیت‌ها، از مردم خواسته‌اند محتاطانه و مسئولانه رفتار کنند تا افزایش موارد، به اعمال دوباره محدودیت‌ها منجر نشود. برخی از تصمیمات جدید، لغو محدودیت تردد، لغو محدودیت سفر، لغو قرنطینه برای افراد واکسینه شده، و تسهییل فعالیت کسب و کارها است.

روزنامه فایننشال تایمز [آمریکا]
مهلت تخلیه تمدید نمی‌شود


فایننشال تایمز گزارش یک خود را به تحولات افغانستان اختصاص داده و به تصمیم بایدن برای تمدید نکردن مهلت تخلیه شهروندان افغان از کابل پرداخته است. بایدن، با وجود درخواست متحدان آمریکا و نهادهای حقوق بشری، گفته است که درخواست تمدید ضرب‌الاجل تخلیه خارجی‌ها و شهروندان افغان را با طالبان مطرح نخواهد کرد و کار را طبق برنامه تا 31 آگوست به پایان خواهد رساند. 





 

این خبر را به اشتراک بگذارید